• Polícia v škole

• Vo štvrtok 22. júna prijali naše pozvanie policajti obvodného oddelenia Policajného zboru v Žiari nad Hronom, ktorí žiakom I. stupňa porozprávali o svojej práci. Ukázali im policajnú výstroj, ktorú potrebujú, keď sú vyslaní na zásah, ako fungujú policajné vysielačky, putá, či obušok. Žiaci výstroj nielen obdivovali, ale si ju s veľkou radosťou aj vyskúšali. Najviac ich však nadchla možnosť sadnúť si do nového policajného auta, zapnúť sirénu, či svetelné signály. Policajti trpezlivo odpovedali na všetky otázky zvedavých školákov a za hlasného húkania policajnej sirény sa s nami rozlúčili. My im veľmi pekne ďakujeme a tešíme sa na ich ďalšiu návštevu.

• Spanie v škole

• Aj počas noci sa môžu v škole diať zvláštne veci. Tento školský rok sa v škole rozhodli prenocovať žiaci 2. A, 3. A, 3. B, 4.A a 4. B aj so svojimi p. učiteľkami. Nocľažníci s netradičnou školskou výbavou prišli do školy o 17:00. Triedy sa zrazu začali meniť na spálne. Kým sme čakali na večeru (obľúbenú pizzu), v triedach prebiehali ľubovoľné aktivity. Potom sme sa vydali na putovanie po priestoroch školy a po zotmení nás čakala dobrodružná nočná prechádzka (s baterkami) po našej obci. Po návrate do školy sa žiaci prezliekli do pyžama a pri sledovaní rozprávky postupne všetci spokojne zaspali. Ranný budíček vyhnal zo spacích vakov všetkých, dokonca aj tých najväčších spachtošov. Po raňajkách sa pre všetkých začal ďalší školský deň. Deti celú akciu zvládli na výbornú.

• Deviataci si užívajú posledné spoločné školské dni

• Hlásia sa Vám deviataci z posledného výletu zo základnej školy. Išli sme na ranč Kráľová Lehota. V prvý deň sme sa ubytovali a vyšli sme si trochu do prírody, kde sme zažili dobrodružnú turistiku, ktorú sme super zvládli a hlavne nikto neprišiel k úrazu Na záver dňa sme sa zabavili na miestnom ihrisku.

Dnes 2. deň na našom poslednom spoločnom výlete... Dnes nás čakala odmena - smer Tatralandia. Nebolo to ľahké, nie raz sme sa museli potlačit v mestskom autobuse s inou školou, ale zvládli sme to bez ujmy na zdraví a naplno sme si užili Tatralandiu (aj keď nebolo pekné počasie, bolo super! ). Po príchode na chatu nám veľa energie neostalo (uvidíme večer), takže nateraz len oddych (jasné, že spoločný a v tej najmenšej izbe). Nelly

• Voda znamená život...

• A preto sa v stredu 28. júna  naši siedmaci vybrali  na exkurziu, ktorej cieľom bola Čistiareň odpadových vôd v Hliníku nad Hronom. Nie všetci sme zvládli ten nápor na naše čuchovė bunky, ale dozvedeli sme sa viac o metódach čistenia: mechanickej a biologickej metóde. Z čistiarne vychádzajú dva produkty: kal a už vyčistená, úžitková voda. Ďakujeme aj za odborný výklad našim sprievodcom v ČOV.

• Siedmaci v Bratislave

• Naši siedmaci sa tento rok vybrali na koncoročný výlet do nášho hlavného mesta – do Bratislavy. Cesta rýchlikom  ubehla v dobrej nálade rýchlo a po príchode na hlavnú vlakovú stanicu sa mestskou hromadnou dopravou presunuli do Incheba Expo na svetovú výstavu Cosmos Discovery, ktorá mapuje pilotované lety do vesmíru od ich počiatkov až po súčasné aj plánované misie. Žiaci videli ruský Sputnik, Lajku, Gagarina či americkú raketu Mercury, lunárny program Apollo, ruský Lunochod,  obrovský model  rakety Saturn alebo originál ruského Soyuzu. Prehliadka vesmírnych skafandrov bola naozaj pestrá a veľmi zaujímavé boli aj časti vesmírnych lodí a vesmírnych staníc a tiež riadiace stredisko v Houstone. V interaktívnom Cosmocampe si mnohí žiaci vyskúšali rôzne 3D- technológie.

Po vesmírnom zážitku sa žiaci vrátili späť do reality a to priamo cez most SNP na Bratislavský hrad. Tiež si pozreli  budovu Národnej  rady Slovenskej republiky, pri ktorej sa stretli aj s niektorými našimi politikmi a neplánovane sa mnohí z našich siedmakov  dostali aj do jej interiéru. A toto bol pre dve tretiny siedmakov najväčší zážitok z výletu.

Po parlamentnom zážitku sa žiaci vybrali do historického centra Bratislavy a samozrejme sa stretli aj s Čumilom. Cez Michalskú bránu prešli až k sídlu  prezidentky Slovenskej republiky – ku Grasalkovičovmu palácu.

Potom sa opäť mestskou hromadnou dopravou presunuli na hlavnú vlakovú stanicu a tu zažili typickú mestskú tlačenicu.

Cesta rýchlikom domov bola pokojná a zároveň aj veselá. Riadne nachodení a zdravo unavení plní zážitkov sa siedmaci vrátili spokojní domov.

• Záverečná...

• Piatok, 23.6.2023 zostane pre Bajkerov symbolický. Uzavreli sme cyklistickú sezónu na tento školský rok. Deti si vyskúšali cyklo trasy na Skalke, ktoré sú miestami náročné. Korene, skaly, kopec hore, kopec dole. Na týchto trasách treba naozaj poriadne potlačiť do pedálov. Opečená špekačka v takomto prostredí každému bajkerovi chutila ako najobľúbenejšie jedlo.

• Bajkami kopcami...🚲🚲

• Na cyklistickom krúžku Bajkeri sme sa vybrali tentokrát do Hornej Trnávky. V Hornej Ždani pred kostolom nás odbočka doprava nasmerovala ku veľmi peknej cestičke popri repkovom poli. Na horizonte sa nám ponúkli výhľady na Žiar nad Hronom a aj na Hliník. nad Hronom. Ani sme sa nenazdali a boli sme v Hornej Trnávke. I keď občas treba riešiť aj technické problémy bicyklov, poznávanie okolia na bajkoch zaručuje krásne zážitky.

• DEVIATACI V ROLE ÚSPEŠNÝCH ABSOLVENTOV🎓🎓

• 32 tohtoročných deviatakov dnes úspešne zvládlo obhajoby svojich absolventských prác, ktoré vznikali pod ich rukami na predmete Tvorba absolventskej práce. Zaujímavé témy spracované podľa určitých kritérií, originálne spracovania vlastných prínosov so všetkým, čo k práci takéhoto formátu patrí a dnešné ústne obhajoby s prezentáciu toho, čo sa žiakom podarilo, boli aj tento rok dôkazom toho, že do stredoškolského sveta vyprevádzame ďalších šikovných, kreatívnych a cieľavedomých mladých ľudí - našich absolventov, ktorí sa v novom prostredí svojich škôl určite nestratia 💗.Tak ako práce, tak i prezentácie jednotlivých tém boli výborné, a preto je vždy ťažké vybrať tie naj. Inak tomu nebolo ani tento rok, no nakoniec sa hodnotiace komisie zhodli na rovnakých menách a pani riaditeľka tak mohla odovzdať ceny za:

* tvorbu absolventskej práce:

👌Saskii Varsovej (Účesy )

👌Alexovi Rajčanovi (Mäkkýše)

* výborné odprezentovanie svojej práce :

👏Denisovi Demkovi (Breakdance)

👏Tomášovi Vallovi Livestremovanie)

* originalny vlastný prínos :

👍Nelly Janekovej (Mária I. Stuartova)

Všetkým oceneným blahoželáme!

• Výlet do Žiaru nad Hronom

• Naši štvrtáci zo 4.B si v stredu urobili menší výlet do nášho okresného mesta. Spoločne si pozreli
            námestie a ich obdiv si zaslúžili aj veľké slnečné hodiny. Návšteva hračkárstva, zmrzlina, prechádzka
            a šantenie v parku im stačili na to, aby si sadali do autobusu spokojní a vysmiati, pretože prežili pekný
            slnečný deň v kruhu svojich kamarátov.

• Na zmrzline po anglicky

• Posledné hodiny anglického krúžku so žiakmi z 1.stupňa sme využili na ochutnanie zmrzliny a žiaci obdržali diplom za aktívnu účasť. Súťaž o najviac bodov v aplikácii na učenie sa slovíčok wocabee.app vyhral Stanko Hoják. Na druhom mieste Janka Kyslerová a tretie miesto Bianka Kyslerová. Gratulujeme

• Na návšteve u ORAVSKEJ BIELEJ PANI

• Náš šiestacky koncoročný výlet máme za sebou. Ráno sme vyrazili autobusom na Oravu. Po 2 hodinovách sme dorazili na Oravský hrad, kde nás čakal sprievodca, ktorý nás previedol hradom. Dozvedeli sme sa veľa informácii, no najviac nás zaujímala legenda o bielej pani a mučiareň. Bol to pekný výklad. Potom ako sme obišli celý hrad, popozerali sme si suveníry. Autobusom sme sa presunuli do Jump Parku v BB. Najviac nás bavilo skákanie  do AIR BAGU(veľkej periny),do FOAM PITU(penovej jamy) i bitky penovými tyčami(niektorých chlapcov i basket) Keď sme skončili išli sme sa najesť, kúpiť niečo sladké a domov. Bolo fakt super!....Sima, Neli a Kaja zo 6.B

• 🌿Bylinkoví alchymisti🌿

• S našimi piatakmi-alchymistami ☺sme na RGV skúmali, aké prírodné bohatstvo vo forme rastliniek a byliniek máme v našom okolí a ktoré poznajú a využívajú ich maminky, či babičky. A keďže sú veľmi šikovní a vynaliezaví, pripravili si na ponúknutie vlastné(trošku i s domácou pomocou) bylinkové "dobroty": 🌸sirupy, džem🍓, sušené 🌿bylinky na čajíky, voňavé mydielka i výborné bylinkové (pamajoránové) slané pečivo....všetko sme okoštovali, ovoňali a veľa nového sme sa o príprave i význame dozvedeli. "Bylinkoví alchymisti" boli skvelí☺.

• Noc zázrakov

• Z 9.6. na 10.6.zažili tretiaci na našej škole z náboženskej výchovy ,,Noc zázrakov“. Rôznymi aktivitami si pripomenuli zázraky, ktoré vykonal Pán Ježiš počas svojho verejného účinkovania .Dokonca si ich mali deti možnosť zahrať v krátkych scénkach, kde ukázali svoje herecké talenty. Po aktivitách sa k nám doviezla chutná a obľúbená večera - pizza. No a keďže sme sa všetci poriadne najedli, museli sme sa pre lepšie strávenie večere rozhýbať. V telocvični už na nás čakali ďalšie aktivity, ktoré nám pripravili naši starší kamaráti z ERKA, za čo im ďakujeme. Nezabudli sme ani na spoločnú večernú modlitbu sv. ruženca.

Keďže čas plynul veľmi rýchlo, čakala nás príprava na spanie . Ešte skôr ako sme išli spať sme dali krátku vankúšovú vojnu. No a potom už šup do spacích vakov a netrvalo dlho a ostalo ticho. Ráno sme mali už len rannú hygienu, koláč a išlo sa upratovať. Deti išli domov spokojné a s novými zážitkami. Bolo nám všetkým super.

• Tajná party

• Vo štvrtok nás opäť navštívili šikovné herečky z literárno- dramatického odboru SZUŠ v Hliníku nad Hronom pod vedením pani učiteľky Kristíny Mečko. Tentoraz nás prekvapili svojou vlastnou divadelnou hrou Tajná párty. Ako to môže dopadnúť, keď dievčatá zostanú samy doma a malé sestry im chcú silou-mocou skaziť radosť z večernej zábavy? Je sledovanie hororu naozaj dobrým nápadom? A čo sa stane, keď jedna zo sestier zrazu zmizne? Možno tá tajná párty nebola až taký dobrý nápad… Alebo práve naopak. Pomohla dievčatám uvedomiť si, čo je v živote skutočne dôležité. Naši štvrtáci a piataci sa zhodli, že dievčatá to zahrali výborne a že ich krik pri “sledovaní” hororu bol dokonalý 😉

• EXKURZIA A VÝLET VO VIEDNI

• Viedeň – hlavné mesto Rakúska dýcha eleganciou a spája sa v ňom cisárska história s kultúrnym bohatstvom a modernou architektúrou. Preto patrí Viedeň k jedným z najnavštevovanejším miest v Európe. Možnosť navštíviť ju a spoznať dostalo 51 žiakov siedmeho, ôsmeho a deviateho ročníka – hlavne nemčinárov a ôsmaci sa vybrali do Viedne na koncoročný výlet. Počasie bolo ukážkové a prehliadka Viedne začala návštevou letného sídla cisárovnej Sissi, teda zámkom, ktorý sa volá Schönbrunn. Potom sme sa presunuli do zábavného parku Prater, ktorý je plný rôznych kolotočov a atrakcií, ale my sme navštívili Múzeum voskových figurín Madam Tussauds . "Stretli sme " tu rôzne svetoznáme osobnosti, či už z oblasti filmu, športu, politiky, hudby alebo histórie. Potom sme sa vydali na okružnú jazdu mestom po známej Ringstrasse a videli sme množstvo historických budov ako je divadlo - Burgtheater, radnica - Rathaus, parlament, parky, Urania – vzdelávací inštitút s observatóriom, palác Belvedere , kostoly – Karlskirche, Votivkirche a nakoniec sme prišli až k múzeám na námestí Márie Terézie a odtiaľ sme sa pešo vydali cez Hofburg – sídlo rakúskeho prezidenta do historického centra Viedne na námestie s najväčšou katedrálou Viedne a zároveň najznámejšou rakúskou pamiatkou Stephansdom – miestni ju familiárne nazývajú Steffl. No a tu si každý z nás prišiel na svoje – či už to bola dobrá káva v kaviarni, dobré jedlo v reštaurácii, zmrzlina, nejaký suvenír, módny doplnok alebo známe Mozartkugeln ....... a niektorí „nakukli“ aj na stanicu metra U1 a U3. V tento deň sme urobili veľa krokov /niektorí aj 17 000/ , takže sme prešli niekoľko kilometrov, ale sme toho veľa videli a spoznali a síce poriadne unavení, ale spokojní sme  sa vrátili domov.

• DEŇ NAJLEPŠÍCH PRIATEĽOV

• Dňom najlepších priateľov je 8. jún a je to deň oslavy pravého priateľstva. Definovať najlepšieho priateľa je naozaj ťažké. Na túto večnú a nevyčerpateľnú tému preto vznikajú nielen krásne citáty, ale tiež veľa vtipov a na našej škole aj puzzle-obrázkov, z ktorých sme vyskladali obraz zachytávajúci krásu priateľstva.

• Rozhýbme sa

• K našim prvákom sa pripojili predškoláci z Materskej škoky v Hliníku nad Hronom a spoločne si rozhýbali kosti v rytme detských i moderných piesní. Spoločne strávili čas v našej telocvični a za zapojenie nechýbala ani sladká odmena. Tance si pre nich pripravili naše šikovné ôsmačky, za čo im veľmi pekne ďakujeme.

• 👍Dobytie Spišského hradu👍

• Naši žiaci z 3. A a 3. B dostali v rámci koncoročného výletu veľmi dôležitú úlohu, a to dobytie hradu. Stali sa súčasťou programu Hradohranie. Splnením rôznych úloh sa im to naozaj podarilo, a to doslova za každého počasia. Tiež sa stali ohnivkom predstavenia Rozprávkový hrniec. V Spišskom Hrhove na nás čakal výborný obed - cattering z talianskej reštaurácie, za čo aj touto cestou ďakujeme p.riaditeľovi základnej školy. Po výdatnom obede nás túlavé topánky zaviedli do krásneho mesta Levoča. Tam sme navštívili radnicu mesta a Starý kláštor minoritov so zaujímavými prezentáciami. Deťom sa výlet veľmi páčil a prišli domov s množstvom zážitkov. Platí, že ak sa stretnú ľudia, ktorým záleží na deťoch, nič nemôže pokaziť ani nepriaznivé počasie.

• NAŠI ŠIESTACI DETEKTÍVMI

• Počas blokového vyučovania Detektívna kancelária sa zo šiestakov na 1 deň stali detektívi.
            V 10 detektívnych kanceláriách, ktoré boli pomenované po známych literárnych detektívoch
            (Sherlockovi Holmesovi, Jane Marplovej, Herculovi Poirotovi, Lassem a Maji, troch
            pátračoch...), riešili 10 prípadov – zaisťovali stopy, získavali indície, skúmali vzorky, hľadali
            svedkov, usvedčovali páchateľov..., Využívali pri tom vedomosti a zručnosti získané na
            hodinách slovenčiny, angličtiny, matematiky, biológie, geografie, fyziky, techniky aj
            výtvarnej výchovy.

• Školský výlet – ZOO Bojnice

• V posledný májový deň naši piataci navštívili ZOO v Bojniciach. S veľkým záujmom preskúmali všetky zákutia zoologickej záhrady a zároveň pátrali po informáciách, ktoré dopĺňali do pracovných listov. V závere prehliadky sa občerstvili v bufete pri medveďoch. Krásny a slnečný deň plný zážitkov ukončili nákupom darčekov v malých obchodíkoch.